^

Thema

Ontdek onze opleidingen:

Je vindt hier een greep uit ons gamma. De precieze inhoud, de aanpak en duur van elk van deze opleidingen wordt op maat van jouw bedrijf uitgewerkt.

Vind je niet onmiddellijk terug wat je zoekt?

Gelieve mij te contacteren in verband met opleiden

Lichaamstaal

Hoe andere mensen beïnvloeden met uw lichaamstaal? Heb je ooit gemerkt dat iemands gedrag totaal niet strookt met wat hij zegt? Of heb je ooit het gevoel gehad dat je […]

Meer info

Gastvrijheid

Service is wat u geeft, gastvrijheid is een ervaring. Het betekent meer dan een glimlach of gewoon vriendelijk zijn. Via onze trainingen en trajecten helpen we u de gastvrijheid van uw bedrijf […]

Meer info

Boost your company

Goede teamwerking is het recept dat van gewone mensen ongewone resultaten laat maken.   Samenwerken in een team.  Fantastisch als alles van een leien dakje loopt en er een toffe […]

Meer info

Sollicitatietraining

Bedrijven in de sociale economie staan momenteel zwaar onder druk om hun werknemers voor te bereiden op de reguliere arbeidsmarkt. Voor hen is deze sollicitatietraining ontwikkeld. We leren de deelnemers […]

Meer info

Atelier stress en burn-out

Signalen, preventie, begeleiding en re-integratie bij stress en burn-out   In huidige tijden heerst er redelijk wat druk op leven en werk van ieder individu. Het stress-fenomeen wordt meer en […]

Meer info

Fysieke gezondheid in de goederentransportsector. Code 95

Deze training kadert in de vakbekwaamheid van professionele chauffeurs met rijbewijs C en D (Code 95). Enkele topics die behandeld worden tijdens deze opleiding: Hoe zit ons lichaam in elkaar? […]

Meer info

Veilig op de werkvloer

Een aspect dat vaak uit het oog verloren wordt is de veiligheid. Elk jaar opnieuw gebeuren er arbeidsongevallen met korte of langdurige arbeidsongeschiktheid tot gevolg. Niet elke woning is veilig. […]

Meer info

Welzijn op het werk

Door stressfactoren te benoemen en er zich anders/beter tegen te wapenen, kunnen langdurige ziektes (bv. burnout) vermeden worden. Doorheen het volledige traject mag de klantgerichte houding nooit uit het oog […]

Meer info

Leven en werk op de weegschaal

Mensen krijgen vaak te maken met stress op hun werk, maar ook privé worden ze hiermee geconfronteerd. Door een zelfanalyse op te stellen gaan ze ontdekken wat hun persoonlijke valkuilen […]

Meer info

Klantgerichte dienstverlening

Omgaan met verschillende types klanten, lichaamstaal en non-verbale signalen leren detecteren, klantvriendelijke klachtenbehandeling en een eigen commerciële stijl ontwikkelen. Daar draait deze training om die speciaal werd ontwikkeld voor dienstverlenende […]

Meer info

Prospecteren: een vak apart

Prospecteren is niet voor iedereen weggelegd. Toch is het – vandaag meer dan ooit – belangrijk om aanwezig te zijn op de markt en nieuwe klanten te blijven zoeken. Ondermeer […]

Meer info

Overtuig die alwetende klant

Hoe kan je als individu en als organisatie de klant toch nog binden, de leverancier van zijn voorkeur blijven, van hem een ambassadeur maken? Het antwoord is: lever toegevoegde waarde, […]

Meer info

Servicegerichte efficiëntie

Hoeveel mensen ken je die én commercieel én administratief sterk zijn? Veelal is iemand één van beide… Toch vereisen de meeste administratieve functies binnen een onderneming ook een commerciële aanpak. […]

Meer info

EHBO 2

Weet jij wat je moet doen als iemand in je omgeving gewond raakt? Of als je zelf een letsel oploopt? Door correct en kalm te reageren, een situatie te kunnen […]

Meer info

Mindful@Work

Mindfulness kan mensen helpen om op een constructieve manier te leren omgaan met verandering en stress. Het spreekt voor zich dat dit in combinatie met een goede werksfeer, inspraak bij […]

Meer info

Haal meer energie uit jezelf

Als werkgever wil je toch het liefst gezonde en blije werknemers zien? Niet alleen omdat je daar als mens gelukkig van wordt, maar ook omdat je als werkgever perfect weet […]

Meer info

Taalcoaching

Een taaltraining op maat van jouw bedrijf met de terminologie die jouw werknemers onmiddellijk kunnen gebruiken in hun job. Arbeiders in de bouw, sales managers, poetshulpen, binnendiensten,…  Atmetis heeft voor […]

Meer info

Omgaan met discriminatie

Hoe reageer je op een klant die zonder gêne naar een blanke werkkracht vraagt? Hoe detecteer je verborgen discriminatie? Hoe blijf je zelf klantvriendelijk en klantgericht werken wanneer je geconfronteerd […]

Meer info

Van weerstand naar welwillendheid.

Krijgt je regelmatig te maken met poetshulpen of klanten die naar jouw gevoel lastig of zelfs agressief doen? Dan kan je in dit programma leren hiermee krachtiger en positiever om […]

Meer info

Van “ja maar ja” naar “ja, graag!”

Krijg je regelmatig te maken met klanten of collega’s die naar jouw gevoel lastig of zelfs agressief doen? Dan kan je in dit programma leren hiermee krachtiger en positiever om […]

Meer info

Ik vind je zo!

Wat wil jij als bedrijfsleider of HR-manager liever dan dat je een team van mensen hebt die hun persoonlijke talenten graag aanwenden om samen met jou een succes te maken […]

Meer info

Communiceren met poetshulpen

Als kantoormedewerker binnen de dienstenchequesector ben je de spilfiguur tussen klant, poetshulp en de bedrijfsleiding. Elk van hen heeft specifieke wensen en verwachtingen en het is aan jou om de […]

Meer info

Sociale wetgeving

De opleiding behandelt de meest voorkomende elementen uit de sociale wetgeving, specifiek voor de dienstencheque-sector of de uitzendsector. Arbeidsovereenkomsten, dimona, arbeidsreglement, schorsingen, beëindigen van een arbeidsovereenkomst, bezoldiging, sociale documenten, … […]

Meer info

Ergonomie

  Medewerkers die regelmatig lasten tillen, die repetitieve handelingen verrichten, die licht tot zwaar lichamelijk werk uitvoeren. Sensibilisatie van medewerkers voor pols en rug sparend werken. De deelnemers kunnen aan […]

Meer info

Klant – baas – klant – baas … Wie staat vandaag centraal?

Gaat de verkoop wat moeilijk? Net naast een belangrijke opdracht gegrepen? Laten we jouw persoonlijke stijl en jouw overtuigingskracht eens analyseren. Hoe je overkomt bij een klant is namelijk heel […]

Meer info

Communicatie & Assertiviteit voor gevorderden

  Deze opleiding werd ontwikkeld als vervolg op Communicatie & Assertiviteit 1 en richt zich op arbeiders uit de dienstenchequesector die al geruime tijd aan het werk zijn. Zij zijn […]

Meer info

Communicatie & Assertiviteit voor beginners

Poetshulpen komen in hun job in contact met veel verschillende mensen. Enerzijds met de kantoormedewerkers en anderzijds met particuliere klanten. Het is niet altijd gemakkelijk om in alle situaties correct […]

Meer info

Verkopen vandaag

20 jaar geleden was jij de specialist bij wie de klant te rade ging. De klant hing af van jou, jij had de touwtjes in handen. Vandaag beschikt de klant […]

Meer info

Customer Delight

Maak Customer Experience je grootste troef Klantenervaring is de algemene perceptie van je klanten met je organisatie/kantoor/dienst of merk.   De klantenervaring is het resultaat van elke interactie die een […]

Meer info

Leidinggeven: van Aanmoediging tot Zelfkennis

Teamverantwoordelijken, opzichters en leidinggevenden staan voor nogal wat uitdagingen. Ze moeten een duidelijk leiderschap ontwikkelen dat herkenbaar is aan zijn visie op korte én langere termijn. Ze moeten manangementvaardigheden aanleren […]

Meer info

Versterkende Communicatie

Zet in op krachtige communicatie stijlen om verbinding te maken met anderen waardoor hogere en efficiëntere resultaten worden behaald.   Geef kader aan moeilijke gesprekken en gebruik efficiënte feedback om […]

Meer info

Bouwtechnisch Frans

Zoals zovele ondernemingen binnen de bouwsector stel je anderstalige arbeiders aan het werk. Dat kan voor moeilijkheden zorgen in de communicatie, in het behalen van hun VCA-attest en in hun […]

Meer info

Nederlands op de werkvloer A1-A2

Zoals zovele ondernemingen binnen de bouwsector stel je anderstalige arbeiders aan het werk. Dat kan voor moeilijkheden zorgen in de communicatie met kantoormedewerkers en klanten en in hun sociale integratie. […]

Meer info

Technisch Nederlands A1-A2

Zoals zovele ondernemingen binnen de bouwsector stel je anderstalige arbeiders aan het werk. Dat kan voor moeilijkheden zorgen in de communicatie, in het behalen van hun VCA-attest en in hun […]

Meer info