^

Dienstenchequesector

Opleidingen dienstenchequesector

Onze opleidingstrajecten zijn tot stand gekomen na intensieve gesprekken met werknemers en bedrijfsleiders uit de sector. Zij hebben ons feedback gegeven over welke opleidingsbehoeften er zijn binnen hun bedrijven. Vanuit hun feedback hebben wij dan trainingen ontwikkeld waarvan we er hier een deel voorstellen.

Bij Atmetis geloven we in het unieke karakter van elk bedrijf. Daarom zullen we onze opleidingen steeds afstemmen op de filosofie, het dna, de verwachtingen en doelstellingen van jouw onderneming en jouw werknemers.

Staat jouw sector hier niet tussen? Contacteer ons via vraag@atmetis.be of vind de opleiding die je zoekt via thema of doelgroep.

Hierbij geven we je graag een overzicht van onze opleidingen in de dienstenchequesector:

Hoe zal ik het zeggen!

Elk dienstencheque kantoor krijgt dagelijks thuishulpen, sollicitanten over de vloer die de taal niet machtig zijn. Om deze dames snel te kunnen inschakelen ontwierpen we een nieuwe opleiding, waar we […]

Meer info

Veilig aan het werk in tijden van corona

Zowel bij onze thuishulpen als bij klanten is er begrijpelijk veel angst om besmet te raken met het corona-virus of om onbewust en ongewild besmettingen door te geven. Thuishulpen komen […]

Meer info

Gemotiveerd en tevreden aan het werk

Gemotiveerd en tevreden aan het werk gaan is een belangrijk aandachtspunt in elke werksetting. Het is belangrijk dat de mensen stilstaan bij wat hun motiveert in deze job en hoe […]

Meer info

Ik verplaats me veilig naar het werk

Het is opvallend dat het aantal arbeidsongevallen meer en meer stijgt. We willen de poetshulpen hier attent op maken. Veiligheid start bij jezelf. Elk jaar opnieuw gebeuren er arbeidsongevallen met […]

Meer info

EHBO

Eerste hulp! Wat doe je als er iets voorvalt terwijl je bij jouw klant aan het poetsen bent? Welke risico’s zijn er? Wat doe ik in deze situatie. Door correct […]

Meer info

Fit en gezond aan het werk

Hoe maak ik van een gezonde levensstijl een gewoonte?   Meer en meer dringt door dat lichamelijk en mentaal gezonde werknemers een troef zijn voor bedrijven. Niet alleen voelen de […]

Meer info

Omgaan met sociale media

Discretie en beroepsgeheim voor poetshulpen.   In deze tijden waar smartphones, internet, sociale media,… een onderdeel van onze identiteit geworden zijn loeren de valkuilen om de hoek. Je komt als […]

Meer info

Oeps wat nu!

Eerste Hulp Bij Oeps-gevallen     Heb je wel eens een “oeps”-momentje voorgehad bij jouw klant? Dat kan heel breed gaan: de sleutel vergeten, de kat is ontsnapt, je hebt […]

Meer info

Klantgerichtheid

Je medewerkers zijn het visitekaartje van je onderneming. Zij komen bij je klanten en aangezien jij een positief imago nastreeft, is het belangrijk dat zij je bedrijf op een correcte […]

Meer info

Onderhoud klein elektro

Heel wat mensen weten niet hoe ze moeten beginnen aan het onderhoud van een elektronisch toestel. In deze opleiding nemen we jullie mee in het onderhoud van de meest gebruikte […]

Meer info

Kleine naai- en herstelwerkjes!

Tover een glimlach met een knoopje Meer en meer mensen krijgen de vraag of ze een knoopje kunnen aannaaien aan een hemd of broek. Heel wat mensen weten niet hoe […]

Meer info

Ik poets groen

Hoe kunnen we ecologisch verantwoord poetsen zonder in te boeten op kwaliteit, efficiëntie en snelheid? “Climate change” is momenteel een “hot topic” en met onze opleiding willen we antwoorden bieden […]

Meer info

De puntjes op de i

Blaas je klant omver met je oog voor detail.    Je geeft elke dag het beste van jezelf om jouw klanten te laten thuiskomen in een proper en netjes huis. […]

Meer info

Atelier stress en burn-out

Signalen, preventie, begeleiding en re-integratie bij stress en burn-out   In huidige tijden heerst er redelijk wat druk op leven en werk van ieder individu. Het stress-fenomeen wordt meer en […]

Meer info

Veilig op de werkvloer

Een aspect dat vaak uit het oog verloren wordt is de veiligheid. Elk jaar opnieuw gebeuren er arbeidsongevallen met korte of langdurige arbeidsongeschiktheid tot gevolg. Niet elke woning is veilig. […]

Meer info

Welzijn op het werk

Door stressfactoren te benoemen en er zich anders/beter tegen te wapenen, kunnen langdurige ziektes (bv. burnout) vermeden worden. Doorheen het volledige traject mag de klantgerichte houding nooit uit het oog […]

Meer info

Poetsen: wat is nieuw? Wat kan anders?

Deze opleiding richt zich naar de meer ervaren poetshulpen die vandaag te maken krijgt met nieuwe materialen (PU vloeren, epoxy, …), nieuwe poetstechnieken (stoomcleaners, ..) en geavanceerde poetsproducten. De poetshulp […]

Meer info

Leven en werk op de weegschaal

Mensen krijgen vaak te maken met stress op hun werk, maar ook privé worden ze hiermee geconfronteerd. Door een zelfanalyse op te stellen gaan ze ontdekken wat hun persoonlijke valkuilen […]

Meer info

Klantgerichte dienstverlening

Omgaan met verschillende types klanten, lichaamstaal en non-verbale signalen leren detecteren, klantvriendelijke klachtenbehandeling en een eigen commerciële stijl ontwikkelen. Daar draait deze training om die speciaal werd ontwikkeld voor dienstverlenende […]

Meer info

EHBO 2

Weet jij wat je moet doen als iemand in je omgeving gewond raakt? Of als je zelf een letsel oploopt? Door correct en kalm te reageren, een situatie te kunnen […]

Meer info

Omgaan met zorgbehoevende klanten

Het profiel van de huidige dienstenchequegebruiker (klant) is de laatste jaren aan het verschuiven van tweeverdieners naar mensen in een zorgbehoevende situatie. Dit type klant vindt meer en meer zijn […]

Meer info

Ergonomie

  Medewerkers die regelmatig lasten tillen, die repetitieve handelingen verrichten, die licht tot zwaar lichamelijk werk uitvoeren. Sensibilisatie van medewerkers voor pols en rug sparend werken. De deelnemers kunnen aan […]

Meer info

Communicatie & Assertiviteit voor gevorderden

  Deze opleiding werd ontwikkeld als vervolg op Communicatie & Assertiviteit 1 en richt zich op arbeiders uit de dienstenchequesector die al geruime tijd aan het werk zijn. Zij zijn […]

Meer info

Communicatie & Assertiviteit voor beginners

Poetshulpen komen in hun job in contact met veel verschillende mensen. Enerzijds met de kantoormedewerkers en anderzijds met particuliere klanten. Het is niet altijd gemakkelijk om in alle situaties correct […]

Meer info

Strijken

Strijken lijkt simpel, maar vereist toch een aantal technieken die het werk vergemakkelijken, versnellen en verbeteren. Als je een volle wasmand toegeschoven krijgt, is het niet evident om op een […]

Meer info

Onderhoud keuken & sanitair

In elke woning komen de poetshulpen een badkamer en een keuken tegen. In deze ruimtes bevinden zich allerlei zaken/materialen die een specifieke poetstechniek vereisen. Hoe poets ik het toilet op […]

Meer info

Onderhoud vloeren & verticale oppervlakken

Poetshulpen komen bij hun klanten in aanraking met verschillende soorten vloeren die allemaal een specifieke onderhoud vereisen. Als poetshulp is het belangrijk om te weten welk soort vloer er bij […]

Meer info

Klantgericht werken als poetshulp

Poetshulpen zijn het visitekaartje van je onderneming. Zij komen bij je klanten en aangezien jij een positief imago nastreeft, is het belangrijk dat zij je bedrijf op een correcte manier […]

Meer info

Productkennis

Poetshulpen krijgen in hun job veel te maken met schoonmaakproducten. Veel van deze producten kunnen schadelijk zijn voor de materialen en/of gezondheid. De meeste poetshulpen weten niet welke gevaren er […]

Meer info

Werkorganisatie

Poetshulpen worden in hun job naar veel verschillende gezinnen en huizen gestuurd om er te poetsen. Een goede basiskennis over werkorganisatie is van groot belang om het huis op een […]

Meer info