Doelgroep

Ontdek onze opleidingen:

Je vindt hier een greep uit ons gamma. De precieze inhoud, de aanpak en duur van elk van deze opleidingen wordt op maat van jouw bedrijf uitgewerkt.

Vind je niet onmiddellijk terug wat je zoekt?

Gelieve mij te contacteren in verband met opleiden

Gemotiveerd en tevreden aan het werk

Gemotiveerd en tevreden aan het werk gaan is een belangrijk aandachtspunt in elke werksetting. Het is belangrijk dat de mensen stilstaan bij wat hun motiveert in deze job en hoe […]

Meer info

Ik verplaats me veilig naar het werk

Het is opvallend dat het aantal arbeidsongevallen meer en meer stijgt. We willen de poetshulpen hier attent op maken. Veiligheid start bij jezelf. Elk jaar opnieuw gebeuren er arbeidsongevallen met […]

Meer info

EHBO

Eerste hulp! Wat doe je als er iets voorvalt terwijl je bij jouw klant aan het poetsen bent? Welke risico’s zijn er? Wat doe ik in deze situatie. Door correct […]

Meer info

Fit en gezond aan het werk

Hoe maak ik van een gezonde levensstijl een gewoonte?   Meer en meer dringt door dat lichamelijk en mentaal gezonde werknemers een troef zijn voor bedrijven. Niet alleen voelen de […]

Meer info

Omgaan met sociale media

Discretie en beroepsgeheim voor poetshulpen.   In deze tijden waar smartphones, internet, sociale media,… een onderdeel van onze identiteit geworden zijn loeren de valkuilen om de hoek. Je komt als […]

Meer info

Oeps wat nu!

Eerste Hulp Bij Oeps-gevallen     Heb je wel eens een “oeps”-momentje voorgehad bij jouw klant? Dat kan heel breed gaan: de sleutel vergeten, de kat is ontsnapt, je hebt […]

Meer info

Klantgerichtheid

Je medewerkers zijn het visitekaartje van je onderneming. Zij komen bij je klanten en aangezien jij een positief imago nastreeft, is het belangrijk dat zij je bedrijf op een correcte […]

Meer info

Onderhoud klein elektro

Heel wat mensen weten niet hoe ze moeten beginnen aan het onderhoud van een elektronisch toestel. In deze opleiding nemen we jullie mee in het onderhoud van de meest gebruikte […]

Meer info

Kleine naai- en herstelwerkjes!

Tover een glimlach met een knoopje Meer en meer mensen krijgen de vraag of ze een knoopje kunnen aannaaien aan een hemd of broek. Heel wat mensen weten niet hoe […]

Meer info

Ik poets groen

Hoe kunnen we ecologisch verantwoord poetsen zonder in te boeten op kwaliteit, efficiëntie en snelheid? “Climate change” is momenteel een “hot topic” en met onze opleiding willen we antwoorden bieden […]

Meer info

Klantgericht onderweg (Code95)

Deze opleiding kadert in de wettelijk verplichte opleidingen voor de code 95 en behandelt onderwerpen zoals: de taken van een vrachtwagenchauffeur, externe en interne klanten, de bouwstenen van het imago […]

Meer info

EHBO voor chauffeurs C & D

Deze opleiding kadert in de wettelijk verplichte opleidingen voor de code 95 en behandelt de basisprincipes van eerste hulp, de beschikbare hulpmiddelen, wat te doen bij brand in de vrachtwagen, […]

Meer info

Sollicitatietraining

Bedrijven in de sociale economie staan momenteel zwaar onder druk om hun werknemers voor te bereiden op de reguliere arbeidsmarkt. Voor hen is deze sollicitatietraining ontwikkeld. We leren de deelnemers […]

Meer info

Atelier stress en burn-out

Signalen, preventie, begeleiding en re-integratie bij stress en burn-out   In huidige tijden heerst er redelijk wat druk op leven en werk van ieder individu. Het stress-fenomeen wordt meer en […]

Meer info

Fysieke gezondheid in de goederentransportsector. Code 95

Deze training kadert in de vakbekwaamheid van professionele chauffeurs met rijbewijs C en D (Code 95). Enkele topics die behandeld worden tijdens deze opleiding: Hoe zit ons lichaam in elkaar? […]

Meer info

Veilig op de werkvloer

Een aspect dat vaak uit het oog verloren wordt is de veiligheid. Elk jaar opnieuw gebeuren er arbeidsongevallen met korte of langdurige arbeidsongeschiktheid tot gevolg. Niet elke woning is veilig. […]

Meer info

Welzijn op het werk

Door stressfactoren te benoemen en er zich anders/beter tegen te wapenen, kunnen langdurige ziektes (bv. burnout) vermeden worden. Doorheen het volledige traject mag de klantgerichte houding nooit uit het oog […]

Meer info

Poetsen: wat is nieuw? Wat kan anders?

Deze opleiding richt zich naar de meer ervaren poetshulpen die vandaag te maken krijgt met nieuwe materialen (PU vloeren, epoxy, …), nieuwe poetstechnieken (stoomcleaners, ..) en geavanceerde poetsproducten. De poetshulp […]

Meer info

Klantgerichte dienstverlening

Omgaan met verschillende types klanten, lichaamstaal en non-verbale signalen leren detecteren, klantvriendelijke klachtenbehandeling en een eigen commerciële stijl ontwikkelen. Daar draait deze training om die speciaal werd ontwikkeld voor dienstverlenende […]

Meer info

Prospecteren: een vak apart

Prospecteren is niet voor iedereen weggelegd. Toch is het – vandaag meer dan ooit – belangrijk om aanwezig te zijn op de markt en nieuwe klanten te blijven zoeken. Ondermeer […]

Meer info

Overtuig die alwetende klant

Hoe kan je als individu en als organisatie de klant toch nog binden, de leverancier van zijn voorkeur blijven, van hem een ambassadeur maken? Het antwoord is: lever toegevoegde waarde, […]

Meer info

Servicegerichte efficiëntie

Hoeveel mensen ken je die én commercieel én administratief sterk zijn? Veelal is iemand één van beide… Toch vereisen de meeste administratieve functies binnen een onderneming ook een commerciële aanpak. […]

Meer info

Gezocht! Technische profielen.

Draaien? TIG-lassen?? CNC-gestuurd??? Excuseer???? Tijdens deze opleiding gaan we aan de slag met een aantal technische profielen. Welke doelgroep wil je bereiken met je openstaande technische vacatures? Wat willen al die […]

Meer info

EHBO 2

Weet jij wat je moet doen als iemand in je omgeving gewond raakt? Of als je zelf een letsel oploopt? Door correct en kalm te reageren, een situatie te kunnen […]

Meer info

Mindful@Work

Mindfulness kan mensen helpen om op een constructieve manier te leren omgaan met verandering en stress. Het spreekt voor zich dat dit in combinatie met een goede werksfeer, inspraak bij […]

Meer info

Haal meer energie uit jezelf

Als werkgever wil je toch het liefst gezonde en blije werknemers zien? Niet alleen omdat je daar als mens gelukkig van wordt, maar ook omdat je als werkgever perfect weet […]

Meer info

Omgaan met discriminatie

Hoe reageer je op een klant die zonder gêne naar een blanke werkkracht vraagt? Hoe detecteer je verborgen discriminatie? Hoe blijf je zelf klantvriendelijk en klantgericht werken wanneer je geconfronteerd […]

Meer info

Van weerstand naar welwillendheid.

Krijgt je regelmatig te maken met poetshulpen of klanten die naar jouw gevoel lastig of zelfs agressief doen? Dan kan je in dit programma leren hiermee krachtiger en positiever om […]

Meer info

Van “ja maar ja” naar “ja, graag!”

Krijg je regelmatig te maken met klanten of collega’s die naar jouw gevoel lastig of zelfs agressief doen? Dan kan je in dit programma leren hiermee krachtiger en positiever om […]

Meer info

Ik vind je zo!

Wat wil jij als bedrijfsleider of HR-manager liever dan dat je een team van mensen hebt die hun persoonlijke talenten graag aanwenden om samen met jou een succes te maken […]

Meer info

Sociale wetgeving

De opleiding behandelt de meest voorkomende elementen uit de sociale wetgeving, specifiek voor de dienstencheque-sector of de uitzendsector. Arbeidsovereenkomsten, dimona, arbeidsreglement, schorsingen, beëindigen van een arbeidsovereenkomst, bezoldiging, sociale documenten, … […]

Meer info

Onderhoud in de zorgsector, scholen, kantoren en keuken

We bekijken verschillende werkplekken waar jij als professionele schoonmaker terecht komt en we bespreken de meest voorkomende taken en ondergronden per sector. Daarnaast hebben we oog voor veilig werken, hygiëne, […]

Meer info

Ergonomie

  Medewerkers die regelmatig lasten tillen, die repetitieve handelingen verrichten, die licht tot zwaar lichamelijk werk uitvoeren. Sensibilisatie van medewerkers voor pols en rug sparend werken. De deelnemers kunnen aan […]

Meer info

Technisch coachen op de werkvloer

Als teamleader van een schoonmaakploeg wordt er van jou verwacht dat je je teamleden kunt bijsturen op technisch vlak. Je krijgt van ons dus een doorgedreven technische opleiding rond schoonmaaktechnieken, […]

Meer info

Werkorganisatie voor de leidinggevende

Ben je net gepromoveerd tot teamleader van een schoonmaakploeg of ben je helemaal nieuw in de branche en de functie, dan is deze training perfect voor jou. We leren jou […]

Meer info

Klant – baas – klant – baas … Wie staat vandaag centraal?

Gaat de verkoop wat moeilijk? Net naast een belangrijke opdracht gegrepen? Laten we jouw persoonlijke stijl en jouw overtuigingskracht eens analyseren. Hoe je overkomt bij een klant is namelijk heel […]

Meer info

Communicatie & Assertiviteit voor gevorderden

  Deze opleiding werd ontwikkeld als vervolg op Communicatie & Assertiviteit 1 en richt zich op arbeiders uit de dienstenchequesector die al geruime tijd aan het werk zijn. Zij zijn […]

Meer info

Communicatie & Assertiviteit voor beginners

Poetshulpen komen in hun job in contact met veel verschillende mensen. Enerzijds met de kantoormedewerkers en anderzijds met particuliere klanten. Het is niet altijd gemakkelijk om in alle situaties correct […]

Meer info

Strijken

Strijken lijkt simpel, maar vereist toch een aantal technieken die het werk vergemakkelijken, versnellen en verbeteren. Als je een volle wasmand toegeschoven krijgt, is het niet evident om op een […]

Meer info

Onderhoud keuken & sanitair

In elke woning komen de poetshulpen een badkamer en een keuken tegen. In deze ruimtes bevinden zich allerlei zaken/materialen die een specifieke poetstechniek vereisen. Hoe poets ik het toilet op […]

Meer info

Onderhoud vloeren & verticale oppervlakken

Poetshulpen komen bij hun klanten in aanraking met verschillende soorten vloeren die allemaal een specifieke onderhoud vereisen. Als poetshulp is het belangrijk om te weten welk soort vloer er bij […]

Meer info

Klantgericht werken als poetshulp

Poetshulpen zijn het visitekaartje van je onderneming. Zij komen bij je klanten en aangezien jij een positief imago nastreeft, is het belangrijk dat zij je bedrijf op een correcte manier […]

Meer info

Productkennis

Poetshulpen krijgen in hun job veel te maken met schoonmaakproducten. Veel van deze producten kunnen schadelijk zijn voor de materialen en/of gezondheid. De meeste poetshulpen weten niet welke gevaren er […]

Meer info

Werkorganisatie

Poetshulpen worden in hun job naar veel verschillende gezinnen en huizen gestuurd om er te poetsen. Een goede basiskennis over werkorganisatie is van groot belang om het huis op een […]

Meer info

Verkopen vandaag

20 jaar geleden was jij de specialist bij wie de klant te rade ging. De klant hing af van jou, jij had de touwtjes in handen. Vandaag beschikt de klant […]

Meer info

Customer Delight

Maak Customer Experience je grootste troef Klantenervaring is de algemene perceptie van je klanten met je organisatie/kantoor/dienst of merk.   De klantenervaring is het resultaat van elke interactie die een […]

Meer info

Leidinggeven: van Aanmoediging tot Zelfkennis

Teamverantwoordelijken, opzichters en leidinggevenden staan voor nogal wat uitdagingen. Ze moeten een duidelijk leiderschap ontwikkelen dat herkenbaar is aan zijn visie op korte én langere termijn. Ze moeten manangementvaardigheden aanleren […]

Meer info

Versterkende Communicatie

Zet in op krachtige communicatie stijlen om verbinding te maken met anderen waardoor hogere en efficiëntere resultaten worden behaald.   Geef kader aan moeilijke gesprekken en gebruik efficiënte feedback om […]

Meer info

Bouwtechnisch Frans

Zoals zovele ondernemingen binnen de bouwsector stel je anderstalige arbeiders aan het werk. Dat kan voor moeilijkheden zorgen in de communicatie, in het behalen van hun VCA-attest en in hun […]

Meer info

Nederlands op de werkvloer A1-A2

Zoals zovele ondernemingen binnen de bouwsector stel je anderstalige arbeiders aan het werk. Dat kan voor moeilijkheden zorgen in de communicatie met kantoormedewerkers en klanten en in hun sociale integratie. […]

Meer info

Technisch Nederlands A1-A2

Zoals zovele ondernemingen binnen de bouwsector stel je anderstalige arbeiders aan het werk. Dat kan voor moeilijkheden zorgen in de communicatie, in het behalen van hun VCA-attest en in hun […]

Meer info
Atmetis maakt gebruik van cookies om je gebruikservaring te optimaliseren. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Door op 'OK' te klikken ga je akkoord met deze cookies. Meer info? Bekijk onze cookie policy. Ok, ik ga akkoord