Poetshulpen komen in hun job in contact met veel verschillende mensen. Enerzijds met de kantoormedewerkers en anderzijds met particuliere klanten. Het is niet altijd gemakkelijk om in alle situaties correct te reageren, bijvoorbeeld wanneer een klant niet tevreden is en de kantoormedewerker de poetshulp daarop wijst.
Soms zijn poetshulpen heel verlegen en durven ze geen weerwoord te bieden. Soms zijn poetshulpen niet op hun mondje gevallen en durven ze al eens té assertief, eerder agressief te reageren.
Deze opleiding bevordert een gezond assertieve werkhouding en zorgt voor minder communicatiemoeilijkheden.
Inhoud*
- Hoe zit de dienstenchequesector in elkaar?
- Wat is communicatie?
- Hoe communiceer je?
- Hoe communiceer ik op een assertieve, niet-agressieve manier?
- Kritiek, feedback en conflicten: hoe ga ik hiermee om?
- Cases uit de praktijk.
Duur*
Normaliter 4 uur
Voorkennis
Voor deze opleiding is geen voorkennis vereist
* Subsidiëring door Regionale Opleidingsfondsen en Vorm DC mogelijk.
Vlaams gewest: goedkeuring E841
Waals gewest: goedkeuring E841
Brussels gewest: goedkeuring E841
* De inhoud en duur kan voor elke opleiding op maat aangepast worden..
Informatieaanvraag Opleiding